• Eskilstuna United

Pressmeddelande: Nytt samarbete!

Uppdaterad: sep 1

Eskilstuna United tecknar sponsoravtal med fastighetsbolag som vill vara med och bygga Eskilstuna.

Det handlar om en betydande summa för oss som innebär att vi kan fortsätta utveckla vårt sociala engagemang i Eskilstuna. Det betyder också att vi kan fortsätta vara en av Sveriges främsta damfotbollsföreningar, säger Lina Bertilsson, ordförande i Eskilstuna United.

För oss känns det bra att gå in och stödja en förening som United som tar så stort socialt ansvar och är en förebild för resten av landet. Vi kommer att satsa ännu mer på Eskilstuna och för oss som företag känns det också naturligt att ta ett medborgerligt ansvar, säger VD, Mikael Karlsson.

Maison Forte blir i och med detta en av Eskilstuna Uniteds enskilt största sponsorer.

Det är ett kvitto på att vår kombination av elitfotbollsförening och samhällsaktör är attraktivt för företag med samma värderingar som oss och som vill glidtackla samma globala mål (SDG’s) som vi, säger Emre Gürler, hållbarhetsansvarig i Eskilstuna United.

Eskilstuna United damfotbollsförening har spelat i allsvenskan sedan 2014. 2015 kom laget tvåa i allsvenskan och kvalificerade sig för Champions League. 2019 fick Eskilstuna United som enda förening i Sveriges fotbollshistoria ta emot priset, UEFA Foundation for Children, för sin samhällsansvarsplattform Hjärta United. Föreningen bildades 2002.

Maison Forte är ett bygg- och fastighetsbolag i Mälardalen. Bolaget bygger och äger LSS-boende samt äldreboende i Nyköping. I Nyköping har man också fler bostadsprojekt. Nu i september kommer de starta bostadsproduktion i Hällby i Eskilstuna och planerar ytterligare etableringar i Torshälla. De har tidigare även byggt bostadsrätter i Snopptorp i Eskilstuna.

Vill ni ha mer info ?

Kontakta då Eskilstuna Uniteds Hållbarhetsansvarige Emre Gürler på emre@eskilstunaunited.se eller tel 073-9714704.

• White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White Twitter Icon
  • White YouTube Icon
  • White RSS Icon

#ESKILSTUNAUNITED

OM ESKILSTUNA UNITED

Eskilstuna United DFF bildades den 29 september 2002 då fotbollklubbarna Slagsta IK och Tunafors SK slogs samman och bildade Eskilstuna United DFF.

BESÖKSADRESS

Årby IP, Årbygatan 4